Reklamation och retur

Ångerrätt och återbetalning

Om du mot förmodan inte skulle vara nöjd med din produkt har du rätt att ångra köpet inom 14 dagar från mottagen vara enligt distansavtalslagen. Under perioden 15/11-20/12 förlängs ångerrätten fram till nyår. Observera att detta inte omfattar dataprogram, ljudbibliotek, noter, specialbeställningar eller förseglade varor där förpackningen brutits, eller medföljande programvaror (exempelvis till ljudkort) som har installerats och därmed är att betraktas som använda. 

Innan du skickar tillbaka en vara till oss måste du kontakta oss via kundtjanst@ljudfront.se eller ringa butiken, tfn 08-580 340 43 för att få ett returnummer. Returförsändelsen ska sedan tydligt märkas med detta nummer. Ljudfront AB ansvarar inte för returnerade varor utan returnummer.

Ångrar du ditt köp och returnerar varan debiteras hela den faktiska fraktkostnaden.

Varor ska återsändas i oskadat skick med alla originaltillbehör och vara väl emballerade med betald frakt. Defekta produkter som returneras bör behandlas som om de vore felfria. För privatkonsumenter gäller konsumentköplagen, vilket innebär att kunden har rätt få frakten betald vid ett giltigt returärende. Försändelser som saknar returnummer återsänds till kunden och fraktkostnaden debiteras.

Aktuella villkor för ångerrätten finns på konsumentverkets hemsida, www.kov.se.  

Garantier och service

Fakturan som medföljer varorna är kvitto och garantibevis. För privatkonsumenter gäller Konsumentköplagen samt Distansavtalslagen som även innefattar skydd för säljföretaget. Mer information finns på Konsumentverkets hemsida, www.kov.se. Garantin omfattar ej transport- eller resekostnader. Vi följer allmänna reklamationsnämndens utslag.

Ej uthämtade paket

Har du valt hämtpaket som fraktsätt finns dina varor kvar hos ditt ombud under fyra veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 250:-

Transportskadat gods 

Om en vara skadas i transport, oavsett om skadan är väl synlig eller dold, skall detta anmälas omgående till speditören dock senast inom 7 dagar. 

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi till exempel har packat fel produkt. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

Innan du skickar tillbaka en vara till oss måste du kontakta oss via kundtjanst@ljudfront.se för att få ett returnummer. Returförsändelsen ska sedan tydligt märkas med detta nummer. Ljudfront AB ansvarar inte för returnerade varor utan returnummer.

Varor returneras till:
Ljudfront AB
Drabantvägen 19
177 50 Järfälla
För avisering:
Mobil: 073-250 10 66
Mail: kundtjanst@ljudfront.se

Vid retur av varor som ej är lagervaror eller andra specialbeställningar debiteras alltid 500:-.

Varor ska återsändas i oskadat skick, i originalförpackning med alla originaltillbehör och vara väl emballerad med betald frakt. Defekta produkter som returneras bör behandlas som om de vore felfria. Försändelser som saknar returnummer återsänds till kunden och fraktkostnaden debiteras.

Återbetalningsskyldighet: 

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.



JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.