Köpvillkor

Köpvillkor

På den här sidan hittar du info om:

  • Beställning
  • Betalningssätt
  • Priser, frakt och betalning
  • Ångerrätt och återbetalningar
  • Garantier och service
  • Leverans
  • Ej uthämtade paket
  • Transportskadat gods
  • Returer
  • GDPR
  • Övrigt 

 

Beställning

När du hittat varan du vill ha lägger du den med ett enkelt klick i kundvagnen. På kundsidan finns även angivet betalningsvillkor beroende av valt betalningssätt samt fraktvillkor beroende på valt fraktsätt. En orderbekräftelse skickas ut via e-post när köpet är bekräftat. Leverans sker vanligtvis inom 2-7 arbetsdagar om varan finns i lager.
 
För ej uthämtade paket förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 250 kr + moms. Avbeställningar görs via kundtjanst@ljudfront.se senast kl 13.00 efterföljande dag. Ange namn, ordernummer samt produkt som ska avbeställas. Är du under 18 år krävs målsmans tillstånd för att beställa varor hos Ljudfront.se. Beställningar som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att Ljudfront AB lider ekonomisk skada, polisanmäls.
 

Ljudfront AB reserverar sig för eventuella tryckfel gällande pris, tillbehör och produktinformation. All bildinformation ska ses som illustrationer och kan inte garanteras återge exakt utseende och beskaffenhet.

Betalningssätt

Betala med Klarna Checkout:


Klarna Checkout gör det väldigt enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla hos oss. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. Har du tidigare beställt varor med Klarna Checkout (samt valt att de ska komma ihåg dina uppgifter) så behöver du oftast bara ange din E-mail och postnummer.

Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura, Klarna konto, kort eller banköverföring och direktbetalning. Allt är lika säkert. Om du vill kan du koppla en PIN-kod till Klarna Checkout.

Vid köptillfället gör Klarna ibland en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas (du får då en kopia på kreditupplysningen per post). Klarna informerar inte banker eller andra långivare om en eventuell kreditupplysning. Vid exempelvis direktbetalning görs däremot ingen kreditprövning. Du får automatiskt upp de betalningssmöjligheter i kassan som gäller just dig.

 

Betalningssätt - Klarna Checkout:

Faktura - Betala inom 14 dagar (0 kr i avgift)

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid minst 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Kortbetalning - Du skickas vidare till en ny sida med formulär för kortuppgifter.
Banköverföring - Betala via din internetbank
Klarna Direkt - Pengarna dras direkt från ditt bankkonto. Du godkänner med Mobilt BankID.
Klarna Konto - Delbetala från 50 kr/månad:

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En administrativ avgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

 

Handla nu, betala i slutet av nästa månad: (Vilken månad som gäller ser du i kassan)

Handla nu och betala först i slutet av nästa månad till 0% ränta. 29 kr per order tillkommer i uppläggningsavgift. En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift.

Delbetalning - Upp till 36 månader

Uppl.avgift 149 kr, admin. avgift 29 kr/mån, ränta 0%

Läs mer här: Klarna - Terms and Conditions

Priser, frakt och betalning

Alla varor anges med pris i svenska kronor (SEK) inklusive 25% moms. Vi har fri frakt på alla ordrar över 800 kr som väger under 20 kg. För varor som väger mellan 20 - 35 kilo gäller hemkörning med avisering, 199 kr tillkommer då i fraktkostnad. För varor över 35 kilo är kostnaden 499 kr. Önskas hemkörning av varor som väger mindre än 20 kilo så tillkommer en fraktkostnad på 120 kr. Mindre varor såsom strängar, tillbehör samt enstaka notböcker kan skickas via brev. Alla priser gäller för frakt inom Sverige. För utrikes leveranser var god kontakta info@ljudfront.se för prisuppgift.

Du kan välja om du vill betala med förskottsbetalning, direktbetalning (Bank-ID) eller kortbetalning via Internet. Betala med Visa/MasterCard och Diners kontokort tryggt och säkert över Internet direkt efter beställning. Betalningen över nätet sker enligt bankstandard med SSL-teknik och 128-bitars kryptering. Inga kortuppgifter sparas hos säljföretaget. Inga extra avgifter tillkommer för kortbetalning. Vid försäljning via konto-/kreditkort börjar villkoren gälla så snart korttransaktionen har godkänts. 

Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta med 2% per månad från förfallodagen. Ljudfront AB reserverar sig för eventuella prisändringar, felaktiga priser och slutförsäljning. Sker detta och det är uppenbart felaktigt, kan Ljudfront AB häva köpet och återbetala eventuellt inbetalat belopp på bästa sätt. Detta kan utföras näs som helst under affärens gång då felaktighet upptäcks. Orsaken till fel ska tydligt redovisas till kunden i samband med köpets hävande.

Alla varor förblir Ljudfront AB egendom tills dess full betalning erlagts.

Ångerrätt och återbetalning

Om du mot förmodan inte skulle vara nöjd med din produkt har du rätt att ångra köpet inom 14 dagar från mottagen vara enligt distansavtalslagen. Under perioden 15/11-20/12 förlängs ångerrätten fram till nyår. Observera att detta inte omfattar dataprogram, ljudbibliotek, noter, specialbeställningar eller förseglade varor där förpackningen brutits, eller medföljande programvaror (exempelvis till ljudkort) som har installerats och därmed är att betraktas som använda. 

Innan du skickar tillbaka en vara till oss måste du kontakta oss via kundtjanst@ljudfront.se eller ringa butiken, tfn 08-580 340 43 för att få ett returnummer. Returförsändelsen ska sedan tydligt märkas med detta nummer. Ljudfront AB ansvarar inte för returnerade varor utan returnummer.

Ångrar du ditt köp och returnerar varan debiteras hela den faktiska fraktkostnaden.

Varor ska återsändas i oskadat skick med alla originaltillbehör och vara väl emballerade med betald frakt. Defekta produkter som returneras bör behandlas som om de vore felfria. För privatkonsumenter gäller konsumentköplagen, vilket innebär att kunden har rätt få frakten betald vid ett giltigt returärende. Försändelser som saknar returnummer återsänds till kunden och fraktkostnaden debiteras.

Aktuella villkor för ångerrätten finns på konsumentverkets hemsida, www.kov.se.  

Garantier och service

Fakturan som medföljer varorna är kvitto och garantibevis. För privatkonsumenter gäller Konsumentköplagen samt Distansavtalslagen som även innefattar skydd för säljföretaget. Mer information finns på Konsumentverkets hemsida, www.kov.se. Garantin omfattar ej transport- eller resekostnader. Vi följer allmänna reklamationsnämndens utslag.

Leverans 

Vi levererar varorna till dig per post. Leveranstiden är vanligtvis 2-7 arbetsdagar om varan finns i lager. Om din beställning av någon anledning blir försenad kontaktar vi dig så snart vi kan.

Om en leverans visar sig vara felaktig kontaktar du oss snarast på kundtjanst@ljudfront.se. Ange namn och ordernummer, vad som är felaktigt och vad du egentligen beställt så kontakter vi dig.

I de fall när kunden anser att leverans dröjer på sådant sätt att denne ej längre önskar leverans av varan, är det kundens ansvar att beställningen avbeställes i enlighet med köpevillkoren. Avbeställning efter att beställningen är expedierad är ej möjlig. I de fall beställningen blivit expedierad är kunden skyldig att motta varan. Avbeställning av specialtillverkade varor är ej möjlig. 

Avbeställning är ej giltig förrän kunden fått bekräftelse från Ljudfront AB antingen per e-post eller fax.

Ej uthämtade paket

Har du valt hämtpaket som fraktsätt finns dina varor kvar hos ditt ombud under fyra veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 250:-

Transportskadat gods 

Om en vara skadas i transport, oavsett om skadan är väl synlig eller dold, skall detta anmälas omgående till speditören dock senast inom 7 dagar. 

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi till exempel har packat fel produkt. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

Innan du skickar tillbaka en vara till oss måste du kontakta oss via kundtjanst@ljudfront.se för att få ett returnummer. Returförsändelsen ska sedan tydligt märkas med detta nummer. Ljudfront AB ansvarar inte för returnerade varor utan returnummer.

Varor returneras till:
Ljudfront AB
Drabantvägen 19
177 50 Järfälla
För avisering:
Mobil: 073-250 10 66
Mail: kundtjanst@ljudfront.se

Vid retur av varor som ej är lagervaror eller andra specialbeställningar debiteras alltid 500:-.

Varor ska återsändas i oskadat skick, i originalförpackning med alla originaltillbehör och vara väl emballerad med betald frakt. Defekta produkter som returneras bör behandlas som om de vore felfria. Försändelser som saknar returnummer återsänds till kunden och fraktkostnaden debiteras.

Återbetalningsskyldighet: 

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.

Force Majeure

Händelser såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, ska hänföras till force majeure, vilket innebär att Ljudfront AB befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

GDPR

  • Du har rätt att få felaktiga uppgifter rättade.
  • Du har rätt att bli raderad ur olika register.
  • Du har rätt till begränsning av behandling av uppgifter.
  • Du har rätt att flytta dina personuppgifter och göra invändningar.
  • Du har rätt att göra klagomål om uppgiftshantering och kan ha rätt till skadestånd.

Övrigt

Ljudfront AB förbehåller sig rätten till ändring av all information inklusive men ej begränsat till priser, tekniska specifikationer och produkterbjudanden, utan föregående avisering. Vid eventuell slutförsäljning till uppgivet pris eller p.g.a. att ett försäljningsobjekt utgått, har Ljudfront AB rätt att häva köpet och återbetala eventuella inbetalda belopp på bästa sätt. Ljudfront AB ska också meddela kunden om ersättande eller likvärdiga försäljningsobjekt finns tillgängligt. 

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.